Long time ago - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Long time ago - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Long time ago

Door: Sienna en Janjaap

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

01 April 2014 | Thailand, Phetchaburi

Sow zeg! Dat is lang geleden! Tja we hebben het hier ook gewoon erg druk met werken. En stiekem af en toe ook gezellig feestjes vieren, wat waarschijnlijk wel te zien is aan de foto's of Facebook voor degenen die ons via daar een beetje in de gaten houden.
Er is de afgelopen tijd het een en ander veranderd. Het is namelijk zo dat de dierenarts assistent voor twee maanden terug naar Australie moest en er geen vervanging is voor haar. Dus nu help ik zo nu en dan in het ziekenhuis. Wat echt super interresant is maar soms ook erg vies en naar. Bijvoorbeeld een paar uur geleden werd er een veulen binnen gebracht die helemaal onder de wonden zat. Ze was twee dagen geleden aangevallen door een groep straathonden. En het leuke van die Thaise mensen is dan dat ze niet meteen komen maar eerst een aantal dagen wachten om te kijken of de wonden vanzelf dicht gaan en als dat niet gebeurd gaan ze toch maar opzoek naar een dierenarts. Blijkbaar kunnen ze niet zelf bedenken dat centimeter diepe wonden niet vanzelf helen en dat als er hele stukken vel ernaast hangen dat dat niet vanzelf terug springt. Maargoed. We hebben dus vanmorgen eerst al het haar rondom de wonden weggeknipt en geschoren en alle wonden schoongemaakt. Wat overigens een heel vies klusje was. Sommige wonden zaten namelijk helemaal vol met puss. Heerlijk als je daarna gaat eten, maargoed.
Er gebeuren hier gelukkig ook nog wat minder vieze dingen zoals bijvoorbeeld het absess van Boonmee, een olifant. Zij wordt om de dag naar het ziekenhuis gebracht en dan wordt haar chronische absess verzorgt. Met deze verzorging wordt ervoor gezorgt dat het absess niet groter wordt. Doordat het chronisch is zal het nooit helemaal verdwijnen. Maargoed, ze is ook al redelijk bejaard en dan krijg je op een gegeven moment kwaaltjes.
En we maken ook erg schattige dingen mee hier in het ziekenhuis. Er is namelijk een oude makaak genaamd Namphon en zij heeft suikerziekte. Maar zij is echt super schattig, eigenlijk gewoon een knuffeltje. Ik knuffel dan ook altijd eventjes met haar als ik haar haar eten en insuline geef. Afgelopen zondag heeft Janjaap een soort van helden daad verricht. Hij heeft 4 kittens gevonden in het Food House. Dus hup die kittens gingen naar het ziekenhuis en nu mag ik ze lekker verzorgen en knuffelen. Ja waarschijnlijk is Karma bezig geweest omdat ik thuis de puppies heb moeten missen :( Dus nu heb ik vier kleine vlooienbaaltjes waar ik voor mag zorgen :)
Ook nog een leuk ding om te melden is dat Janjaap ook hogerop is geklommen binnen het center. Al was het wel onder een voorwaarde. Hij moest zijn naam veranderen. Zijn naam was zowiezo al een beetje veranderd, omdat niemand hier snapt hoe je Janjaap moet uitspreken hadden we er al JJ van gemaakt. Maar nu zijn er hier een aantal medewerkers die hem op Justin Bieber vinden lijken dus werd zijn naam al snel veranderd naar Justin. (Hij stelt zich nu zelfs ook al voor als Justin) En Justin is nu opgeleid tot tourguide, zodat hij tours kan geven in het center. Daar is hij dan nu ook weer erg druk mee bezig. Al betekend dat wel een beetje een luizen leventje voor hem. 's ochtends om half 11 beginnen en om 4 uur al weer klaar zijn. Terwijl de rest hier (ik dus ook) vanaf half 7 tot 5 paraat staat. Maargoed, verschil moet er zijn blijkbaar.
Ahm heb ik verder nog iets te zeggen? Werkelijk geen idee.
Ohja, ik denk trouwens dat het handiger is om op onze Facebook pagina's te kijken voor de foto's dan hier. Want uploaden bij onze reisverslagen is totaal geen succes. Sorry voor de mensen zonder Facebook :(
Maargoed dit was het verhaal wel weer ongeveer voor nu.
See you soon
xxx

• 01 April 2014 - 11:29

Marjan:

Hallo luitjes daar, al een beetje bruin gebrand??? Volgens mij hebben jullie het reuze gezellig samen en een super stage plaats. Geniet er nog maar even van. Tot horens.

Groetjes Marjan

• 01 April 2014 - 19:23

Wilma Daggenvoorde:

Hey Sienna en Justin...!!! hahhaha!

Mooi verhaal hoor! Zo te lezen genoeg om te leren en te ervaren! Prachtig....ook wel veel leed onder de dieren, gelukkig zijn jullie daar om te helpen!
    Geweldige kans! TOP!
    Ga vooral door met genieten!!Lieve groeten de Daggies uut Heet'n

• 01 April 2014 - 20:57

Ineke:

Leuk verslag weer!Het klinkt absoluut niet als een saaie stage periode, hard werken is het wel maar ook wel erg interessant. En Justin.....ach ja, verwend jongetje...pas maar goed op hem, datheeft hij nu wel nodig! Heel veel plezier nog samen!

• 01 April 2014 - 21:39

Ivonne En Henk:

Hoi Sienna en Janjaap ( Justin), leuk verhaal weer en wat maken jullie veel mee. Jullie zien echt alle kanten van het vak en zijn zo te lezen erg goed bezig. Tuurlijk horen daar ook feestjes bij. Geniet er lekker van samen en tot de volgende keer. Liefs Henk en Ivonne

• 01 April 2014 - 23:56

Meeuwes:

Hey hey JJ en Sienna, Heerlijke verhalen weer! Lekker werken en genieten, houden zo (maar, is er tussen half 7 en half 11, of na 4 uur geen werk meer ..... ;-) ? )