Days in Paradise - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Days in Paradise - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Days in Paradise

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

26 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Je zou bijna denken dat wij hier alleen maar vakantie vieren, want ja we zijn weer op vakantie ;)
Dit keer zijn we op Koh Tao "Het Schildpaddeneiland" Maar voordat we op vakantie gingen hebben we natuurlijk wel weer hard gewerkt. Of nouja hard, voor zo ver dat kan. We zijn namelijk op het moment met 23 vrijwilligers op het olifanten project. Dat is dus heel veel, ongeveer 3 personen per olifant. Dat betekend dus dat alles heel snel gaat en dat er heel veel tijd over is. Wat soms ook wel ideaal is trouwens, maar soms begint het ook te vervelen. Wel is het ideaal met de harvest, doordat we met zoveel mensen zijn gaat het heel snel. Laatst hadden ze zelfs twee trucks die we vol moesten laden. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat we op het goeie veld staan...
Afgelopen woensdag avond zijn we maar weer eens naar Hua Hin gegaan voor een feestje, twee vrijwilligers uitAustralië die vorige maand in het center werkten, waren daar ook. Zij zouden de volgende dag naar huis vertrekken en wilden ons allemaal nog even een keer zien. Dus die hebben we 's avonds gezien en gesproken. Maar eerst hebben we Janjaaps zus, Daniëlle, opgezocht in Hua Hin, hoewel dat makkelijker leek dan het uiteindelijk was is het allemaal gelukt.
Vrijdag in de middag kwam zij naar het center toe om ook eens te zien hoe alles er uit ziet en hoe wij wonen. Daarna zijn we om 7 uur met z'n drieën naar Hua Hin gegaan. Tenminste dat was het idee, want we hadden tickets geboekt voor de nachtbus+boot zodat we de volgende ochtend op Koh Tao zouden zijn. Maar vlak voor onze taxi bij het center weg wilde rijden kwam Edwin, de oprichter en baas van het center, naar ons toe om te melden dat het leger het land over had genomen en dat er een avondklok was ingesteld. Dat zou dus betekenen dat wij die nacht niet naar Koh Tao konden omdat de bus niet zou rijden. Wij wisten even niet wat we moesten doen, maar uiteindelijk zijn we toch maar naar Hua Hin gegaan. Daar hebben we onze tickets om laten boeken voor de volgende ochtend. Al zei de vrouw van het reisbureau dat de bus gewoon zou gaan, maargoed je weet nooit. We hebben voor die nacht maar een guesthouse gezocht en ons netjes aan de avondklok gehouden. Wij zaten helemaal boven in het guesthouse dus hadden een dakterras en een douche zonder dak. Vanaf het dakterras hebben we 's avonds een beetje naar de straat gekeken. Het werd wel rustiger, maar rond 11 uur reden er nog steeds auto's en scooters rond. Toch wel raar dat je zo ineens in een land zit waar je een stukje vrijheid kwijt bent en alle tv kanalen gewoon worden afgesloten. We vonden het alle drie best wel spannend, maar aan de andere kant: zolang we ons maar aan de regels houden en geen gekke dingen doen, komt het wel goed. Ze gaan echt niet voor de fun toeristen overhoop schieten.
Dus vrijdag ochtend zijn we vertrokken met de bus en boot naar Koh Tao. Daar kwamen we rond een uur of 3 aan en zijn we door een van de vele schreeuwende taxi chauffeurs naar duikschool New Way gebracht. Daniëlle en Janjaap wilden graag gaan duiken dus dan moet dat maar gebeuren ;) Janjaap heeft zich hier laten over halen om ook zijn PADI te halen. Dat is een duikcertificaat en daarmee kan je samen met iemand die ook een PADI heeft gaan duiken. Dus broer en zus leren nu samen voor hun duikdiploma :p Janjaap had stiekem gehoopt dat ik ook zou gaan duiken, maar dat gaat em niet worden.Ik vind namelijk alleen het idee van zo diep in het water zitten al eng. Ik houd het wel bij snorkelen. Zaterdag hebben Janjaap en ik na een uurtje gewoon zwemmen in de zee maar even twee snorkelsets gehaald, want oh mijn god wat is het hier mooi en tof onder water. De zee is mooi helder blauw en lekker warm (zo'n 32°C) en er zitten super veel kleine visjes. Janjaap heeft zelfs al een zee-egel gevonden en op de foto gezet. Het lijkt af en toe gewoon alsof je in een dierentuin aquarium zwemt, echt niet te geloven.
Gisteren zijn Janjaap en Daniëlle voor het eerst met alle duikapparatuur het water in gegaan. Ik mocht mee op de boot, dus ik heb een aantal toffe foto's :) Eerst moesten ze allerlei oefeningen in ondiep water doen. Tenminste, ondiep genoeg dat ze nog konden staan, maar ze zaten op de bodem dus vanaf de boot kon ik niks zien :p daarna hebben ze een duik gemaakt van bijna 10 meter de diepte in. Vanmorgen hebben ze hun theorie examen moeten maken, waarvan ze de uitslag nog niet weten en op het moment zitten ze weer in de diepte, zo'n 12 meter ongeveer. Wat ik zelf de hele dag doe. Lekker chillen aan het strand en in de zee :) Echt top zo'n vakantie. Helaas nog maar een paar dagen en dan alweer terug. Maargoed dan nog drie weekjes. En dan is het tijd voor onze echte vakantie, lekker twee weken lang backpacken en aan het einde naar huis.
Dit was het weer voor nu, tot snel!

Xxx

• 26 Mei 2014 - 12:14

Marjan De Weerd:

Hallo luitjes,

Leuk om weer wat van jullie te horen en geniet er nog maar even van. Het is immesr zo 07/07/14.

Groetjes van ons allemaal de, de Weerdjes.

• 04 Juni 2014 - 22:31

Wilma Daggenvoorde:

Hey Sienna en JanJaap!

Dank voor het mooie verhaal! Spannend om mee te maken dat je even niet zoveel vrijheid meer hebt....realiseer je maar weer even dat wij in een vrij land wonen gelukkig! Maar...Jullie blijven echte bofkonten! Zo'n prachtig land te mogen ontdekken en te ervaren! Geniet ervan!

Lieve groeten vanuut Heet'n