De eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu De eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

De eerste week zit er alweer op!

Door: Sienna en Janjaap

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

22 Februari 2014 | Thailand, Phetchaburi

Sawadikaa!

Hoe is het daar in Nederland? Of waar op de wereld jullie dit dan ook lezen. Nog een beetje lekker weer daar? Nou ik kan je vertellen dat we hier gisteren een beetje een Nederlands dagje hadden. Of eigenlijk begon het al donderdag avond toen ik nog met een ander stel meiden naar het dorpje ben gelopen voor de supermarkt. Net toen we terug wilden lopen begon het namelijk te stort regenen. Het kwam echt met bakken uit de lucht en dat ik zo'n beetje heel de nacht zo door gegaan. Wat trouwens heerlijk slapen was. De volgende ochtend rond half 7 was het wel weer even droog maar tegen 9 uur in de ochtend begon het weer. Het heeft daarna zo'n beetje heel de dag geregend. Je zou denken, maakt niet uit, het is daar toch warm. Nou dat was eerst ook zo, maar op een gegeven moment werd het toch wel koud en was er geen zak meer aan. Maargoed het werk gaat door natuurlijk. Maar het was eigenlijk ook wel weer erg grappig, zo zal het elke dag in het regenseizoen zijn waarschijnlijk.

Op onze vrije dag, afgelopen woensdag, hebben we weinig dingen gedaan. Ik ben 's ochtends naar de supermarkt in het dorpje gelopen, en de terug weg kreeg in een lift van een Thaise man die bij WFFT werkt en Rosie, een vrijwilliger bij de olifanten. Dus dat scheelde mij weer tien minuten lopen. Lekker met z'n drieen op zo'n motortje gepropt. Al is dat hier heel normaal, vandaag zag ik een volwassene voorbij rijden met twee kindjes voor hem en twee achter hem op de motor zitten. Zolang het past, waarom niet?

Janjaap zit nogsteeds met z'n voetje, dus hij kan nog niet erg veel. Elke dag slaaptie uit tot 8 uur wanneer ik hem wakker maak voor het ontbijt en daarna hinktie een beetje rond :P Al heeft hij vandaag wel een aantal hele mooie foto's gemaakt die we bij dit reisverslag gaan proberen te plaatsen ;)

Is er vandaag nog iets bijzonders gebeurd? Ahm nee volgens mij niet echt. Behalve dat er hier een school klas is die ons komen helpen voor het weekend en dus lekker alle vieze en vuile werk kunnen doen :P Haha nee dat is niet helemaal waar, ze komen ons helpen. En ik vind het ook echt niet erg om hokken schoon te maken hoor. Maar het is opzich best grappig, want het zijn allemaal stadsmensjes en sommigen zijn nogal bang om hun handjes vies te krijgen. En nee, dat geld niet alleen voor de meisjes! Maargoed, verder is het allemaal oke hier.
Ik zal nog eens aan Janjaap vragen of hij nog wat als toevoeging heeft?
Ohja, we hadden ook nog een aantal foto's gemaakt met Janjaaps telefoon. (eentje van een mega spin die me liet schrikken. 10cm spanwijtte, of hoe je zoiets bij een spin noemt.) Alleen die kunnen we niet overzetten want Janjaaps telefoon is helaas stuk. We weten nog niet waar het door komt maar waarschijnlijk is de accu kapot gegaan tijdens de nacht dat het zoveel heeft geregent. Het schijnt dat er tijdens die nacht ook een aantal keer de stroom is uitgevallen en misschien heeftie een opdonder gehad ofzo. Hopelijk kunnen we volgende week naar Hua-Hin of Cha-am om te kijken of we ergens een nieuwe accu kunnen kopen. En dan kan ik misschien ook weer een kleine camera kopen, omdat ik met mijn stomme hoofd mijn eigen vergeten ben... Maargoed het komt allemaal goed. No worries!
Hier is het nog weer lekker warm en we hebben het erg naar ons zin.

Groetjesss ;)

• 22 Februari 2014 - 15:35

Wilma Daggenvoorde:

Hey Sienna en Jan-Jaap!

Zojuist al jullie verhalen tot nu toe gelezen....beetje pech gehad! Maarrrr verder klinkt het allemaal oke! Kumt goed volgens ons! Mooooie foto's al hoor! ga zo door, genieten wij ook een beetje mee! Pas op je blonde haar Sienna!! Zijn ze dol op schijnbaar hahahhaha! Geniet ervan en haal eruit wat erin zit! Lieve groeten vanuut Heet'n zuid!

• 22 Februari 2014 - 19:09

Ivonne:

Hoi Sienna en jan jaap, leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Het is aardig herkenbaar. Shit van je val party Jan jaap.Wat hebben ze veel dieren daar. Mooi om te zien hoor. Blij om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben. We wensen jullie nog heel veel plezier daar en een leerzame tijd natuurlijk. Hopelijk ben je snel weer op de been Jan jaap. Groetjes Henk en ivonne

• 22 Februari 2014 - 22:33

Meeuwes:

Heyhey luitjes,
    leuke verhalen, spannende belevenissen met de dieren! Spelenderwijs werken en leren, lekker genieten. Wat wil een mens nog meer? Werk ze... (& beterschap met de voet)
    hartelijke groet, Frank en Meeuwes

• 23 Februari 2014 - 09:13

Gertien:

He leuk om jullie verhalen te lezen. Hier is alles ok. De puppy's groeien als kool. Heel veel plezier nog en Janjaap hopen dat je weer gauw op de been bent.
    Groetjes Gertien

• 23 Februari 2014 - 15:36

Danielle:

Hoi bruder en Sienna,
    Leuk om jullie blogs te lezen. Wat een pech Janjaap, hopelijk hersteld je voet snel.
    Veel plezier nog daar!
    Groetjes,
    Danielle

• 23 Februari 2014 - 15:50

Oma Pool:

Hoi Sienna en Janjaap ,
    Fijn dat jullie er veel plezier hebben.
    Succes verder en de hartelijke groeten van oma Pool.

• 23 Februari 2014 - 16:46

Sanne Gillissen:

Aaaah mooi dat jullie t fijn hebben! geef winnie n kus van me en doe charissa de groetjes en heb n fijne tijd daar! hier trouwens ook veel regen hahah
    Have Fun! xx

• 25 Februari 2014 - 10:56

Oma Ruijsch:

Hallo Sienna en Janjaap. Ik heb jullie verhalen gelezen maar vindt het maar een griezelige bedoening met al die enge beesten. Veel plezier nog.
    Groetjes Oma Ruijsch