Ons eerste weekje van avontuur - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Ons eerste weekje van avontuur - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Ons eerste weekje van avontuur

Door: Sienna en Janjaap

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

18 Februari 2014 | Thailand, Phetchaburi

Hallo iedereen,

We zijn nu al een paar dagen hier in Thailand en het is nog steeds leuk hier. Ze hebben hier aardig wat dieren voornamelijk Gibbons en Makaken maar ook andere dieren zoals blauwgele Ara's en zelf 2 visarenden.Dat zijn voornamelijk van Wildlife en de Olifanten vind je bij de afdeling elephants. De honden die ze hier hebben lopen lekker los, maar je hebt wel twee groepen dus je moet ervoor zorgen dat als je naar de andere kant wil je het hekje altijd dicht doet. De eerste dagen stond ik op primates 1 en Sienna op primates 2. Primates 1 houd voornamelijk in dat je eten moet snijden en uitdelen aan je eigen groep apen en Primates 2 is houd in dat je de dieren water moet geven maar ook eten aan je eigen groep apen. Dit hebben we drie keer gedaan en vandaag stond ik op primates 2 en Sienna op bears 1.

Er zijn al een aantal rare dingen gebeurt zoals een olifant die was uitgebroken aangezien zijn elektriciteit er niet op stond. Ook ben ik al een keer gepakt door een makaak. Ik stond net iets te dicht bij de zijn verblijf en toen greep hij mn arm vast en ik ben al een keer gegrepen door een Gibbon. Dit kwam doordat ik hem in zijn ogen niet snel genoeg voerde. Het is bij sommige Gibbons namelijk de bedoeling om ze tegelijkertijd te voeren anders pakt de dominante Gibbon het eten. Ook Sienna heeft al een aantal keer problemen gehad met de Gibbons, ze vinden haar blonde haren namelijk erg interesant en de baby Gibbons trekken ze er het liefst uit om mee te spelen. Ook vinden ze sponzen erg leuk om af te pakken. Gelukkig eten ze ze niet op dus erg gevaarlijk is het niet voor hen.

Gisteravond moesten we een film kijken over hoe mensen volgens ' rituele methodes' the spirit of a elephant breken. Mensen beulen gewoon een dier af en dan zal hij uiteindelijk wel luisteren. Dat betekend dat ze de olifant (of een ander dier) zoveel pijn doen tot het gaat schreeuwen zodat ze bang worden en alles zullen doen wat je wilt dat ze doen. Eigenlijk zijn het gewoon wilde dieren, maar door deze methode worden ze bang voor mensen en zullen ze uit hun natuurlijke gedrag raken. Een (Aziatische) olifant in het wild zal je namelijk hoe dan ook vermoorden als hij zich bedrijgt voelt of bang is. Door het breken van de spirit durft de olifant niet meer tegen te stribbelen en zal hij alles doen wat jij wilt. (Hier is een filmpje over hoe dat gaat. Kijk uit het is erg schokkend en je moet eerst inloggen op youtube voordat je het kan kijken. http://www.youtube.com/watch?v=SVckvi_gWVo) Het was een best zielige film. Met die film word je gelijk duidelijk gemaakt wat de dieren hier door hebben gemaakt voor dat ze gered zijn op latere leeftijd. Ze zeggen dat je de littekens nog steeds kunt zien waar de mensen ze hebben geslagen.

Vandaag stond ik dus op primates 2 en moesten we het bos in om de dieren water te geven en ik liep lekker op mn slippers (wat iedereen hier doet) en op een gegeven moment struikelde ik waardoor ik mezelf weer in balans wilde houden door snel een stap te zetten. Hierdoor kwam mijn slipper dubbel te zitten en stapte ik precies op een boomstronk. Eerst dacht ik dat het wel mee viel hoe erg ik me had verwond maar dat bleek veel erger te zijn. Het bloede als een gek. Gelukkig was er een andere vrijwilliger mee in het bos en die heeft de wond even afgespoeld. We zijn toen samen naar het ziekenhuisje voor de dieren gelopen. Daar aangekomen mocht ik mn voet in een bak met soda stoppen en is er door de dierenarts naar gekeken. Die heeft besloten om naar het lokale huisartsen post te gaan. Ik ben toen samen met twee Thaise mensen van het ziekenhuisje hier naar de huisartsen post gegaan nadat Sienna mn paspoort en inentingsboekje had opgehaald. Ik had zoiets van, die wil ik zeker weten mee voor het geval dat ze er een tetanus prik in willen zetten. Daar aangekomen is er besloten om het te gaan hechten. De huisarts heeft er drie hechtingen ingestopt nadat hij mn voet eerst had verdoofd. Nu loop ik dus lekker rond met een voet in het verband en drie hechtingen. Ik moet nu voordat ik ga ontbijten, middageten, avondeten en ga slapen antibiotica slikken. Mn voet mag ook niet nat worden en volgende week kunnen mn hechtingen er pas uit.
Morgen is onze vrije dag dus er zal dan lekker gerelaxed gaan worden. Eerst wilden we ergens gaan zwemmen maar dat moet nu maar even op zich wachten. We gaan gewoon chillen in de schaduw met een smoothie :)

Groetjes van ons aan iedereen!

  • 18 Februari 2014 - 22:14

    Gerwin En Heidi:

    Ha luitjes.

    Leuk om jullie avontuur op deze wijze te volgen.
    We zijn benieuwd naar de foto's.
    Japie, succes met herstel. Geen slippers meer dus...
    Groeten van de morsweg

  • 20 Februari 2014 - 19:41

    Gerard En Ina:

    Hallo JJ en Sienna,

    Leuk verhaal, mooie belevenissen. Dat die apen aan sienna zitten is vervelend. Zullen wel denken doet JJ toch niet laten wij maar doen. Sienna pas je een beetje op JJ, je ziet wel dat je hem even niet in de gaten houdt en het is gelijk mis.
    Veel plezier nog daar en pas goed op elkaar.
    Groetjes van Gerard en Ina en de Kids

  • 21 Februari 2014 - 22:47

    Wim En Anke:

    heee Janjaap enSienna,doejullie een beetje rustig daar, wij zijn net weer terug uit maastricht groetjes en nog heel veel plezier daar. wim anke en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sienna & Janjaap

Dit is het reisdagboek van Sienna en Janjaap. Voor onze opleiding Eco & Wildlife Studies moeten wij een aantal stages lopen. Het plan is om eind Januari af te reizen naar het verre, verre, verre oosten, namelijk Thailand. Veel plezier bij het lezen van onze reisblog!

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 11084

Voorgaande reizen:

12 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage in Thailand!

Landen bezocht: