Eerste week Elephants :) - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Eerste week Elephants :) - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Eerste week Elephants :)

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

28 April 2014 | Thailand, Phetchaburi

Heehee,

Onze eerste week Elephants is alweer voorbij en tot nu toe gaat het redelijk. De olifanten zijn geweldig, maar het is gewoon allemaal weer zo anders. We moeten alles opnieuw leren terwijl alles op Wildlife eigenlijk vanzelf ging. Maargoed, het is erg leuk. Met sommige olifanten wordt elke dag gewandelt en alle olifanten worden gedoucht of in het meer gelaten. (Nee we duwen ze niet het meer in, maar we gooien gewoon stukken mais in het meer waardoor ze er zelf wel in gaan ;D ) Verder is het niet heel veel bijzonders, behalve de harvest. Jeetje zeg! Wat is dat een hard werk. Harvest wordt om de dag gedaan en dan ga je met een man of tien (vrouw of tien) naar een veld vol bananen bomen, die de mahouts dan omkappen. En ja wij mogen die bomen dan op onze schouders gooien en naar de truck brengen. Ik heb tot nu toe 1 harvest gedaan, maar ik ging kapot. Het voelde alsof mijn schouders naar beneden zakten, maargoed. Janjaap heeft er gelukkig meer plezier in, en hoe groter en dikker de boom hoe beter natuurlijk! Maargoed, misschien raak ik er wel aan gewend, en anders wordt het gewoon om de dag even twee uurtjes bikkelen en daarna zwemmen in de rivier. Want dat wordt wel gedaan. Na het harde werk rijden we naar de rivier waar iedereen massaal in duikt om lekker af te koelen. En voor degenen die dat nog niet spannend genoeg vinden, er is ook nog een aantal meter hoge brug waar vanaf gesprongen mag worden. Allemaal erg leuk dus. Het leven is hier zo slecht nog niet.

Afgelopen zaterdag werd het maar eens tijd om ons visum te verlengen en hebben we een zogenaamde visa run gedaan. Dus wij zijn op onze vrije dag lekker om kwart over 5 opgestaan om er voor te zorgen dat we om 6 uur in de taxi zaten naar Birma. Een visa run betekend letterlijk eventjes de grens over en dan weer terug. Dus wij hebben drie en een half uur in de auto gezeten naar grensovergang vlakbij Kanchaburi, daar gingen we van het ene loketje naar het andere om ons uit te schrijven in Thailand. Ook kregen we een papiertje om ons straks weer in te schrijven. We werden toen met een busje over de grens gebracht. Daar in een loketje werden onze paspoorten weer gestempeld en verder was er niet veel meer te zien dan een bouwstelling en heel veel auto's. Een Australische man vertelde ons dat Birma nog heel erg achterloopt en heel erg arm is. Dat was dan ook wel te zien. Na ongeveer tien mintuutjes zijn we weer terug gereden naar de Thaise grens. Hebben daar onze paspoorten weer laten stempelen en nu is ons visum verlengt tot en met 24 Juli, dat moet genoeg zijn lijkt me zo. Dusja, nadat we eventjes aan de "goede kant" van de weg hebben gereden waren we weer terug in Thailand en zijn we weer terug naar het center gereden. Nu kunnen we dus zeggen dat we ook in Birma zijn geweest. Niet dat het erg bijzonder was, maargoed we hebben een stempel in ons paspoort. Weer goed voor de verzameling ;)

Verder is er niet veel bijzonders te melden, behalve dat we er vanaf aankomende zaterdag eventjes 5 dagen tussen uit gaan. Eventjes vijf daagjes vakantie, waar we erg veel zin in hebben :)
Hopelijk voelt Janjaap zich dan wel een beetje beter. Vandaag heeft hij namelijk erg veel last van koorts... Maargoed, dat zal wel goed komen ;)

xxx

• 29 April 2014 - 07:32

Marcel:

Hé Sienna en Janjaap, ik lees dat jullie graag met boomstammen sjouwen. De een wat groter dan de ander. Dat kan nog wel eens van pas komen.☼
    Janjaap beterschap en veel plezier daar nog samen.
    Groetjes

• 29 April 2014 - 21:02

Ivonne En Henk:

Heyyyy hoi, Sienna en Jan Jaap, leuk verhaal weer. Jammer dat jullie niet meer konden zien van Birma, lijkt mij een leuk land n.l.
    Ooh en dan lekker vijf dagen vrij. Weten jullie al waar jullie naar toe gaan? Als Jan Jaap in ieder geval weer wat beter is? Balen dat je last van koorts hebt. Geniet er lekker van en we kijken al weer uit naar het volgende verhaal. Beterschap jan Jaap. Groetjes Henk en Ivonne

• 30 April 2014 - 22:36

Gerwin En Heidi:

Leuk om te lezen.
    Fijn dat het goed gaat... meestal dan. Janjaap. ..beterschap of ben je al beter.
    Fijne tijd met je ouders gewenst en... laat hun maar sjouwen met die stammen. Haha
    Groetjes vanuit Geesteren City