Het is voorbij :( - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Het is voorbij :( - Reisverslag uit Lettele, Nederland van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Het is voorbij :(

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

08 Juli 2014 | Nederland, Lettele

Heehee,

Ja, we zijn weer thuis. Gisteren zijn we veilig in Nederland aangekomen en op Schiphol hebben we afscheid genomen van elkaar. Heel raar allemaal, maar het is ook fijn om weer thuis te zijn :) De regen van vandaag valt me alleen wel erg tegen. Maargoed, nog even een update van onze laatste dagen in Laos en Thailand.
Zaterdag 28 juni zijn we 's middags met een minibus vertrokken via Chiang Mai en Chiang Rai naar Chiang Khong. Chiang Khong ligt tegen de grens aan met Laos. Daar kwamen we 's avonds om elf uur aan in een super warme kamer met een half gordijn en overal zwarte vlekken van vocht wat door de muren kwam. Gelukkig hoefden we daar maar voor een nachtje te slapen want de volgende ochtend moesten we om 7 uur alwaar op. We zouden namelijk na een "ontbijt" (boullion met rijst en vlees, door elkaar) vertrekken naar de grens met Laos. Maargoed, zoals gewoonlijk duren dat soort dingen weer langer dan gepland. Bij de grens is het natuurlijk weer een heel gedoe. Eerst moet je Thailand uit, dus aantal papieren invullen en dan moet je Laos nog in, dus weer van alles in vullen voor een nieuw visum. Achja we hadden toch de tijd, onze bus zou 's avonds toch pas om zes uur vertrekken.
Uiteindelijk kwamen we dus maandag ochtend om zes uur aan in Luang Prabang. Daar zijn we met een tuk-tuk naar een guesthouse gebracht waar we meteen weer in slaap zijn gevallen tot een uur of elf. 's Middags hebben we de Kuang Si watervallen bezocht. Wauw wat was dat mooi zeg! Echt helder blauw water zoals je op foto's in reisbrochures enzo ziet! Echt geweldig!
Dinsdag hebben we heerlijk gechillt in de stad en hebben we uitgezocht hoe we weer op tijd terug in Bangkok zouden komen. We zijn woensdag avond met een bus naar de hoofdstad van Laos, Vientiane, vertrokken. Het was een vreselijke busreis. Tien uur lang slingeren door de bergen. Slapen is dan ook niet erg goed gelukt. 's Ochtends om kwart voor zes kwamen we aan in Vientiane en daar moesten we ons zelf tot drie uur in de middag vermaken, dus we zijn maar een beetje door de stad gaan slenteren en langs de rivier gezeten. Om drie uur zijn we met een busje naar het treinstation gebracht waar we onze paspoorten moesten laten controleren en uitgeschreven werden bij Laos. Daarna gingen we met een klein treintje de rivier over en waren we in Nong Khai. Daar moesten we weer door de paspoort controle en konden we eindelijk de trein in naar Bangkok. Het was weer een nachttrein dus tegen een uur of negen werden onze stoelen verbouwd tot stapelbedden en konden we heel de nacht heerlijk slapen :)
Vrijdag ochtend om zes uur kwamen we aan in Bangkok en werden we meteen weer naar allemaal tuk-tuks getrokken. Wij hadden in de Lonely Planet al een guesthouse uitgezocht en eerst vroegen de chauffeurs voor het ritje 500 baht. Zij dachten natuurlijk dat wij rechtstreeks vanaf het vliegveld kwamen en wilden het nog een beetje uitproberen en hopen dat we erin trapten. Maar nee dus. Uiteindelijk zijn we voor 150 baht naar het guesthouse gebracht. Die dag hebben we niet veel meer gedaan dan een beetje door de stad wandelen en op zoek naar leuke souvenirs. Dat is dan ook erg gelukt :) Zaterdag hebben we toch maar wat sight seeing gedaan. We zijn naar de Grand Palace en Wat Poh geweest. Het was allemaal erg mooi en bijzonder om te zien. Vele gebouwen waren helemaal beplakt met kleine gekleurde tegeltjes. Het was dus eigenlijk één groot mozaïk werk. Echt bizar hoe mensen dat ooit gemaakt hebben, maar wel super mooi. 's Avonds zijn we lekker uit eten geweest van al het kleingeld wat we de afgelopen vijf maanden hadden opgespaard en zijn we optijd gaan slapen, we wilden namelijk wel de voetbal kijken 's nachts en om toch een beetje genoeg slaap te krijgen hebben we geslapen van elf tot half drie. Om drie uur zaten we op de staat bij een grote tv met een hele groep Nederlanders en vier Costa Ricanen. Jaa dat was een leuke en vooral spannende wedstrijd. Maargoed, Nederland heeft gewonnen, we zijn door en was een geweldige overwinning terwijl bij ons de zon alweer op kwam. We hebben nog weer een aantal uur geslapen voor het inpakken weer kon beginnen en voor we uit moesten checken. 's Avonds rond een uur of vijf zijn we naar het vliegveld vertrokken en om twee uur konden we boarden. Dat was het dan, het einde van ons avontuur.
Gistermiddag zijn we om kwart voor drie geland op schiphol en stonden onze families en vriendinnen op ons te wachten. Het was een geweldig avontuur, we hebben veel geleerd en meegemaakt, veel nieuwe mensen leren kennen en elkaar nog meer besmet met het reisvirus. Het was een avontuur om nooit meer te vergeten en dat zal ook zeker niet gebeuren.
Heel erg bedankt voor het lezen van deze blog en voor alle leuke en enthousiaste reacties. Daar werden we erg blij van. Elke keer als we de reacties lazen beseften we weer waar we eigenlijk mee bezig waren en dat het eigenlijk heel bijzonder is wat we deden. Nogmaals heel erg bedankt en tot ziens!

xxxxx

-----------------------------------------------------------------------------------------
//When I am with you, there's no place I rather be//

• 08 Juli 2014 - 12:09

Marjan:

Hallo Siena en Jan-Jaap,

Super leuk om dit laatste stukje nog te lezen en inderdaad het is vandaag pet weer, maar dat mag jullie pret en ervaring niet drukken. Een ervaring om nooit te vergeten!!! Geniet nog een beetje na.