Vakantie en weer hard werken! - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu Vakantie en weer hard werken! - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van Sienna & Janjaap - WaarBenJij.nu

Vakantie en weer hard werken!

Door: Sienna

Blijf op de hoogte en volg Sienna & Janjaap

15 Mei 2014 | Thailand, Phetchaburi

Heehee,

Inmiddels zijn we alweer een weekje terug van onze vakantie naar Koh Samui. Maar voor dat we op vakantie gingen is er ook nog het een en ander gebeurd. Wat ik in de vorige blog vergeten ben te melden is dat Janjaap het gevecht is aangegaan met een schorpioenen plaag. Of in ieder geval, tijdens het werk op de composthoop kwam hij een schorpioen tegen die hij heeft gedood. Schorpioenen hier kunnen erg gevaarlijk zijn, sommigen zijn giftig en daar kan je erg ziek van worden of zelfs dood aan gaan. Helaas kwam er niet veel later nog een schorpioen die hem in zijn grote teen stak. Toen is hij meteen naar het ziekenhuis in het center gebracht, daar heeft hij een aantal zware pijnstillers gekregen, wat vrij snel hielp en is in onze kamer op bed gaan liggen. Het was allemaal even schrikken maar gelukkig was het geen giftige schorpioen. Geen schorpioenen meer vermoorden dus, want ze pakken je terug!

De week voor we op vakantie gingen heeft Janjaap bijna alleen maar in bed door gebracht. Gewoon omdat hij zich totaal niet lekker voelde en ook steeds moest overgeven. Niet erg fijn, en vooral niet als je alleen maar in een snik hete kamer kan liggen. Voor mij was het een gewone werkweek. Tot de vroege vrijdag ochtend, ik moest ook ineens overgeven. Dankje Janjaap, nu was ik dus ook ziek :( Die dag heb ik alleen maar in bed gelegen en is Janjaap wel wezen werken. Hij is die dag maar niet op harvest gegaan, dat leek hem niet zo'n goed idee.
Die avond zijn we om zes uur met de taxi naar Hua Hin vertrokken. Daar hebben we een guesthouse gezocht en bij de Subway maar iets gegeten. Een broodje met sliced chicken en sla. Veel meer kon mijn buik ook niet hebben. Ik voelde me zo slap. Net als Janjaap trouwens. Die avond zijn we ook maar optijd gaan slapen, gewoon omdat we kapot waren.
De volgende dag was het ons plan om een reisbureau op te zoeken en onze trip naar Koh Samui te boeken. Daarvoor zouden we eerst met de bus naar het zuiden moeten rijden en dan met de veerboot naar het eiland. Koh Samui is het grootste eiland van de groep die daar in de Golf van Thailand liggen. Dus wij zijn die ochtend redelijk optijd opgestaan zodat we om acht uur hadden uitgecheckt en naar een reisbureau konden gaan. Bleek het zo te zijn dat die bureautjes pas om negen uur open gaan...
Toen eerst maar tosti's bij de 7-eleven gehaald en ergens op een bankje gaan zitten met ons ontbijt. Toen wij om negen uur naar een reisbureautje gingen kwamen we er achter dat er alleen een bus gaat 's ochtends om half 9 en 's avonds om kwart voor 12. Wij baalden beide als een stekker want wij wilden NU gaan zodat we er vanavond zouden zijn. Die optie zat er dus niet bij. Achteraf gezien hadden we het gewoon de avond er voor al moeten uitzoeken, maar we waren allebei moe en half ziek dus veel zin hadden we daar niet in. We hebben toen maar de bus en boot van die avond geboekt en besloten dat we nog maar heel de dag in Hua Hin moesten rond slenteren met onze backpack terwijl we beide nog half ziek waren. Winkelcentrum gegaan, lekker in de koele airco lucht sinaasappelsap drinken, daarna op het strand gelegen tot het water ons wegjoeg en 's avonds op de nightmarket wat gegeten bij een restaurantje. Janjaap een steak en ik een sandwich. Die avond werden we om kwart voor twaalf opgepickt door een grote touringcar bij de clocktower en bijna meteen vielen we in slaap. Aan het einde van de busrit werd ik wakker en was ik kots misselijk, maargoed we waren er bijna. Om vijf uur in de ochtend kwamen we aan in de haven van Chumpon waar om zeven uur onze veerboot pas weer vertrok. We hebben ons neer laten ploffen op een bankje en ik ben weer half in slaap gevallen terwijl het licht werd. Om zeven uur konden we dan eindelijk de boot op waar we op hebben gezeten tot een uur of 12. Toen wilden we door een taxi naar het hotel gebracht worden, maar onze taxi chauffeur bleek niet zo'n held met openstaande deuren dus al snel stonden we weer stil voor een half uur. Uiteindelijk zijn we met een andere taxi weer verder over het eiland gereden en kwamen we rond half 3 bij het hotel aan, waar we de ouders van Janjaap ontmoetten.
Op het eiland hebben we heerlijk genoten van een welverdiende vakantie. Al heb ik de meeste tijd doorgebracht in bed omdat ik me nog steeds niet erg lekker voelde. Maar het was een heerlijke week, lekker relaxed, niets moeten gewoon lekker chillen :)

Afgelopen vrijdag zijn Janjaaps ouders in het center geweest, voor een rondleiding en te kijken hoe wij hier leven. Dat was een erg leuke dag. En afgelopen week zijn we weer gewoon aan het werk geweest.

Vandaag is Janjaap maar eens eindelijk naar de kapper geweest om zijn gordijntje weg te laten knippen. Hoewel het nu wel een beetje erg kort is naar zijn idee, kan hij in ieder geval weer wat zien. Ook niet geheel onbelangrijk hier natuurlijk.

Dat was het wel weer zo'n beetje. See you laterr ;)

xxx

• 15 Mei 2014 - 21:42

Ivonne En Henk:

Hey hallo Sienna en Jan- Jaap, wat een verhaal weer en vele gebeurtenissen. Vervelend dat jullie zo ziek zijn geweest. Gelukkig hebben jullie dat weer achter de rug en kunnen weer gewoon de dingen doen die jullie willen doen. Wat leuk dat de ouders van Jan-Jaap bij jullie zijn geweest en dat jullie heerlijk vakantie hebben kunnen vieren met hen. En natuurlijk erg leuk dat hun jullie stage plek ook hebben gezien. Doe voorzichtig en kijk uit voor de schorpioenen! En tot het volgende verhaal maar weer, groetjes